Skip to main content

Brod od papira

Kada ode neko mlad i drag, secanje na njega ne bledi. Cini mi se da ga sada bolje vidim. Bilo je leto kada sam ga upoznala. Radili smo zajedno, kao anketari, sezonski posao. Njegova energija je bila zarazna, ne samo za mene, nego i druge ljude. Kolege, koleginice i klijenti su se lepili za njega. On je pravio takvu atmosferu, da se osecate lezerno i mozete da budete to sto jeste. Secam se da sam pomislila - Kako je pametan ovaj mladi covek. Sav bleskast, lucidan i sarmantan. Posmatrala sam ga kako komunicira sa klijentima. Umeo je sa njima. Umeo je sa svima od 7 do 107.  Ponekad uhvatim sebe zanesenu, jer njegova komunikacija ume to da ucini.  Saznao je da sam svirala violinu. Pa je dosao sa pricom kako je svirao violoncelo. Molio me da donesem violinu, da naucim njegovu omiljenu pesmu (Perfect), pa da sviramo zajedno. Nije odustajao od te ideje, cak i kad sam uvidela da nema blage veze sa sviranjem. Ja sam se snebivala, nije mi bilo prikladno da je donosim na posao. Propade ideja. Jednog dana iznenada me zove kolega i javlja mi - V. je mrtav. Isprva nisam poverovala. Prizeljkivala sam da je to neslana sala. Trazila sam po internetu, da procitam, da li negde postoji vesto o tome. Jezivo sam se osecala kada sam videla njegovu sliku i tekst. Oblivao me je znoj. Pocela sam da ridam od plakanja. Celu noc sam tako provela. Gledala njegov profil i silke i pitala se zasto on...Sutradan sam  pokusavala da funkcionisem. Nisam mogla da izbacim slike i misli iz glave. Bolelo je. Glava mi je bila teska. Oci umorne.
Tada sam odlucila da svaki dan zivim sto bolje mogu. Da zivim, tako da govorim ljudima koje volim, da ih volim. Da im pokazujem koliko mi znace. Da poklonim sebe ljudima koji su DRUGaciji. Tek kada se susretnemo sa smrcu, tada bolje shvatimo da su mnoge stvari minorne. Da ne moramo da pravimo svadje, da se vredjamo i mrzimo. Da govorimo svasta jedni drugima. Da mozemo da pokusamo da se razumemo. Da budemo nezni. Sustina je svakako u tom razumevanju. Nikada necemo nekoga potpuno razumeti. Podjimo od sebe, ni sebe ne mozemo. Ali, mora da je sve upravo u pokusaju da razumemo, sebe i druge. Voleti i biti voljen jesu sustina. Ziveti i biti ziv, a ne samo zivotariti. Nikada ne znamo kada je nas red da odemo gore, ili dole, kako je kome drago.
 Krivo mi je sto nisam ispunila zelju za pesmu. Ali, me raduje sto smo proveli kvalitetno vreme zajedno. Sto sam mnogo naucila od njega. Od osobe koja je mladja cetiri godine od mene. Od osobe koja je tako zrela za svoje godine. Od osobe koja je to sto jeste. Od osobe sa kojom sam setala na pauzama i razmenjivala luckaste ideje. Necu zaboraviti kako me je zvao - Sladoledica, zbog kolicine sladoleda koju sam jela dnevno. Cak  mi je brojao i zezao me. Konstatovali smo da bih mogla da zivim na istom, bez potrebe za drugom hranom. Necu zaboraviti te crne naocare. Necu zaboraviti prodoran, duboki, intelektualni pogled. Necu zaboraviti njegovo dzentlmenstvo. Necu zaboraviti klijente koje mi je ustupio. Necu zaboraviti prstenje koje je nosio. Necu zaboraviti knjigu o cakrama, za koju sam ga zezala ceo dan. Necu zaboraviti koliko mi je to njegovo citanje na pauzama licilio na mene. Necu zaboraviti njegov nacin komunikacije. Necu zaboraviti njegovu energiju. Necu zaboraviti njegov osmeh, koji nam je ulepsavao dane. Necu zaboraviti da je bio i ostao drug.

Ne pristajem da ti kazem zbogom. Kazem ti dovidjenja!

U spomen na,Vuka ,vecitog decaka, tamnog pogleda i zarazne energije. Pamtis se.

Comments

Popular posts from this blog

Kakav ste vi roditelj?

31.1.2020 ugostila sam psiholoskinju i psihoterapeutnjkintu Biljanu Culafic u emisiji - Na kafi sa Endzi. Pricale smo na temu Roditeljstva i vaspitanja. Prosle smo kroz porodicnu sliku Kurta Kobejna. Na pitanje da li je Kurt bolovao od bipolarnog ili Adhd-a dobili smo odgovor da mu je kao malom dijagnostifikovan ADHD i da su mu prepisan lekovi koji su ga jos vise cinili hiperaktivnim. A moglo je drugačije. Nego je tadašnji Americki sistem tako postupio. Kurta ja tata izbacio iz stana, a onda i mama. Njegovu su bili razvedeni kada je on imao 8 godina. Zatim je Kurt odrastao kod babe i dede. Bilja nam je pripremila kartice iz Sema terapije kojom se izmedju ostalog i bavi. Na tim karticama smo imali prikaz napusteog deteta, kao i deteta koje izaziva ekscese. Zakljucile smo da je Kurt u tim kategorijama. Kurt je stekao slavu i napravio citav novi pravac iliti Grandz. Slava ga je kostala, taman strana odvukla u dubine i ponor. Kao svaki zavisnik od heroin nije mogao bez toga. Podaci kazu da

"Zasto se nisam ubila?!"

Dane ne brojim. Ali, evo jos jednog od njih. Izabrala sam da se danas vratim svojoj drugarici Depresiji. Da, patila sam od iste. Da, druzila sam se dugo sa njom. Tih meseci bih se sklupcala u krevetu i pricala sa jastukom. Ni ne znate kakve sve tajne zna o meni. Koliko tuge je upio. Da, osecala sam se usamljeno, isprazno, bespomocno. Osecala sam se sicusno, nebitno, nepotrebno. Vrtlog crnih misli u svakoj pori bica. Nisam zelela da se ubijem, jer ima ljudi koji me vole. Ali, sam zelela da nestanem, nekako. U onim trenucima kada je postajalo toliko gusto, da mi je falilo kisonika, a nije bilo nekog da ga udahne. Bolje je reci nije bilo mene. Izgubila sam svoj temperament. Teret me je gusio i spustao nize i nize. Bila sam sama sa sobom u sobi. Ta soba je bila citav moj svet. Bila sam sama, ali nisam bila sa sobom. To nisam bila ja. Prestala sam da se iskreno smejem. Samo lazni kez za lazne ljude, koje sam sretala jer sam morala na fakultet i da ispunim obaveze. Padalo mi je na um da odem

Razgovori - najintimnije vodjenje ljubavi

Čitam “Damu koja peva džez” i osetim osmeh preko puta. Čujem: “Zar si na krstarenje ponela knjigu? Možemo da se kladimo da je nećeš pročitati.” Tog stranca sam pogledala pomalo drsko uz ironičan osmeh. Pričala sam ti o tome koliko me snovi plaše, a zelim da ih živim. Kako ljudi često pokušavaju da ti iseku krila, a ja ne umem samo da koračam; kako umeju da ti pospu ambicije, pa da traže da rasteš. Koliko se nekad plašim svojih želja, a nema nikog da ih zagrli. Plaši me pomisao da ću se zaglaviti na nekom dosadnom radnom mestu; da nemam veliku biblioteku, a zasigurno je zelim. Plašim se da neću naći muškarca koji će shvatiti moju potrebu za ćutanjem i pratiti moju hiperaktivnost. Želim da jednom nogom budem slobodna, a drugom vezana njegovom rukom. Plašim se da pokažem nekom da ga volim, a možda zato jer do sada nisam istinski volela. Neko mora da strelja moja neiskorišćena razmišljanja jer, da nije tako, bacala bi senku na krupne stvari. Pričala sam tebi, jer ti dobro razum